2022-06-28

Jak tworzyć oferty, które „działają” na kandydatów?

Publikujesz lub chcesz opublikować ofertę pracy na dryg.pl? Twoje ogłoszenie ma wyświetlenia, ale nikt się nie zgłasza? Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć ofertę pracy, która „działa”. I jaki związek ma z tym… Maryla Rodowicz! ???? Sprawdź, co możesz zrobić, aby dać sobie szansę na maksymalny odzew kandydatów i skuteczne zamknięcie rekrutacji do Twojej firmy.

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie

Zacznij od sprawdzenia czy Twoja oferta pracy ma poprawny tytuł i trafiła do odpowiedniej kategorii. To jest absolutna podstawa do tego, aby trafić do odpowiednich kandydatów.

Spróbuj spojrzeć na dryg.pl ich oczami. Prowadzisz hotel i chcesz zatrudnić elektryka? Odpowiednia kategoria to „Montaż i serwis”, a nie „Hotelarstwo”.

Masz firmę produkcyjną i szukasz kierowcy? Kandydaci na kierowców będą zaglądać do kategorii „Transport i dostawa”. Raczej nie znajdziesz ich w kategorii „Produkcja”.

Za długie, nie czytam

Ponad 80% użytkowników wchodzi na dryg.pl z telefonu. W tramwaju lub podczas przerwy śniadaniowej w ich obecnej pracy. Decyzję „aplikuję/dzwonię” podejmują dość szybko, a zdarza się, że i spontanicznie.

Dajemy Ci 2 opcje:

1. Odpowiesz na kilka pytań, a ogłoszenie „napisze się samo”. Treść stworzy się automatycznie na podstawie Twoich odpowiedzi.

2. Jeśli chcesz, możesz dodać własną treść ogłoszenia. Koniecznie pamiętaj, że dobre ogłoszenie powinno być treściwe. Pisz konkretnie, nie owijaj w bawełnę. Najważniejsze informacje podawaj na początku. Nie zmuszaj kandydatów do czytania opisu Twojej działalności, zanim w ogóle powiesz na czym polega praca i co oferujesz.

„Kupujemy oczami”, czyli dlaczego warto dodać logo i zdjęcia

Krótko i na temat – na drygu możesz dodać logo i zdjęcia ZA DARMO. Nie ma haczyków. Po prostu dodajesz i jest. Jak zrobić to dobrze?

1. Logo: ważne żeby było widoczne i dobrze wykadrowane. Poprawnie dodane będzie przyciągać uwagę kandydatów. Źle dodane będzie wyglądać nieprofesjonalnie. Zadbaj o to. A jeśli próbujesz i nadal nie wychodzi – napisz do nas na: pomoc@dryg.pl.

2. Zdjęcia: pamiętaj, że kandydaci to nie klienci Twojej firmy. Dla potencjalnych pracowników ważniejsze będzie zaplecze socjalne, niż produkty, które sprzedajesz. Na zdjęciach pokazuj atuty pracy u Ciebie.

„Bo to co nas podnieca, to się nazywa kasa…” ????

„[..] …a kiedy w kasie forsa, to sukces pierwsza klasa” –  tak śpiewała kiedyś Maryla Rodowicz i trudno się z nią nie zgodzić. Na drygu nie marnujemy Twojego czasu. Ani też czasu kandydatów, którzy chcą wiedzieć, ile mogą zarobić i biorą to pod uwagę, podejmując decyzję o zmianie pracy. Dlatego na dryg.pl podanie informacji o wynagrodzeniu jest obowiązkowe. Kandydaci wiedzą czego się spodziewać. Za to Ty nie tracisz czasu na spotkania z tymi, których oczekiwania przekraczają założony budżet.

* Ale uwaga! Jeśli podajesz wynagrodzenie „od 2500 do 7500 zł na rękę” to nie zdziw się, że odzew jest niewielki lub… żaden. Tak duża rozpiętość w widełkach finansowych nic nikomu nie mówi. A wręcz, może powodować myśli, że „coś jest nie tak”.
A co w sytuacji, gdy możesz zatrudnić albo „świeżaka” albo „wyjadacza”? Proste!

Zamiast 1 ogłoszenia z szerokimi widełkami, opublikuj 2 oferty:

1. Dla tych bez doświadczenia podaj niższe widełki.

2. Dla tych z doświadczeniem, którzy zaczną pełną parą od pierwszego dnia, podaj widełki z górnych granic Twoich możliwości budżetowych.

Halo? Ja z ogłoszenia

Nie podajesz numeru telefonu w ogłoszeniu? Wiele tracisz ???? 25% wszystkich zgłoszeń na drygu, to zgłoszenia telefoniczne. To ogromny potencjał na dodatkowych kandydatów chętnych do pracy u Ciebie.

Podajesz numer w ogłoszeniu? Świetnie! Tylko czy można się do Ciebie dodzwonić? Może jesteś tak zalatany lub zalatana, że kandydaci odbijają się od skrzynki głosowej? Może warto ustawić przekierowanie do kogoś, kto może Cię wesprzeć we wstępnych rozmowach z kandydatami?

„Kiedyś Cię znajdę” i oby to było blisko

Drugą najbardziej oczekiwaną informacją w ogłoszeniu (zaraz po wynagrodzeniu) jest lokalizacja miejsca pracy. Proste, logiczne, każdy chce mieć blisko do pracy.

Ważne, żeby podać kandydatom gdzie DOKŁADNIE mieści się siedziba firmy. Samo „Gdańsk” to za mało, przecież to duże miasto. Jednym będzie blisko, a inni będą stać w porannych korkach.

Doświadczenie z tysięcy publikacji podpowiada, że najlepiej skupić się na tych, którzy mieszkają w okolicy lub mają łatwy dojazd. To wśród tych kandydatów masz największe szanse na sukces.