Blog

Strona główna / Blog / Wynagrodzenie w ofercie pracy – dlaczego warto je podawać?
Wynagrodzenie w ofercie pracy – dlaczego warto je podawać?
29.04.22
pobierz Zapisz artykuł jako PDF
Wynagrodzenie w ofercie pracy – dlaczego warto je podawać?

Jak to jest z tą informacją o zarobkach w ogłoszeniu o pracę? Podawać czy nie podawać? Kandydaci tego oczekują, to już pewnie wiesz. Ale co Ty, Pracodawco, będziesz z tego mieć? Oto 4 powody, dla których warto grać w otwarte karty!

1.   Oszczędzasz czas, a Twój czas to pieniądz

Proces rekrutacyjny może być frustrujący głównie z powodu zmarnowanego czasu. Niestety, brak informacji o proponowanej stawce często sprawia, że choć otrzymujesz dużo aplikacji, wiele z nich staje się nieaktualna, gdy kandydaci poznają wysokość wynagrodzenia. Dzieje się tak zazwyczaj dopiero pod koniec rozmowy rekrutacyjnej.

Jeśli jednak w ofercie pracy podasz informację o wynagrodzeniu (lub jego widełkach) unikniesz otrzymywania CV lub zgłoszeń od osób, które aplikowały, nie wiedząc, na co tak naprawdę mogą liczyć. W ten sposób zaoszczędzisz całkiem sporo czasu. A czas to pieniądz.

2.  Przyciągasz odpowiednich kandydatów

Podanie wynagrodzenia w ofercie pracy sprawi, że przyciągniesz odpowiednich kandydatów. Pamiętaj, że wiele osób poszukujących pracy nie odpowiada na ogłoszenia, jeśli nie zawierają one informacji o wynagrodzeniu. Tym samym tracisz szansę na godnych uwagi fachowców!

Dzięki podaniu stawki i widełek płacowych, zwiększasz swoje szanse na znalezienie kompetentnego i odpowiedniego pracownika. Pomyśl – jeśli kandydat aplikował na dane stanowisko, wiedząc, ile może zarobić, to znaczy, że stawka jest dla niego w porządku. Jedną kwestię macie już więc ustaloną. A to bardzo dobry początek do dalszej rozmowy.

3.   Wzmacniasz pozytywny wizerunek swojej firmy

Dzięki podaniu informacji o wynagrodzeniu w swojej ofercie pracy jasno komunikujesz potencjalnym pracownikom transparentność w polityce płacowej swojej firmy. To wzbudza zaufanie i wiarygodność. Twoja firma jest solidna i uczciwa – w końcu nie ma przed kandydatem żadnych tajemnic.

Pamiętaj, ze ludzie chcą pracować właśnie w takich miejscach i takich miejsc poszukują! Pracownicy dają z siebie więcej, gdy wiedzą, że są traktowani uczciwie. Jeśli firma przedstawia im się jako wartościowa i „z ludzką twarzą”, to często są nawet w stanie pójść na drobne kompromisy w kwestii wynagrodzenia. Właśnie po to, by pracować w firmie, w której pracowników się docenia i szanuje.

4.   Podnosisz konkurencyjność oferty pracy

Podawanie wynagrodzenia w ofercie pracy to bardzo doceniania przez kandydatów praktyka. Coraz częściej oczekują oni takich informacji jeszcze przed przystąpieniem do rekrutacji (też nie lubią tracić czasu). Tym samym wysokość zarobków powoli przestaje być tematem tabu również w sektorze pracy fachowej i fizycznej. Na dryg.pl publikujemy oferty pracy z podaną stawką na rękę, konkretną lub przedstawioną w widełkach. Doceniają to zarówno kandydaci, których przybywa na naszym serwisie z dnia na dzień. Jak i pracodawcy, którzy skutecznie zamykają u nas swoje procesy rekrutacyjne.

Dzięki podawaniu w ofercie pracy wysokości zarobków Ty również wyróżniasz się na tle konkurencji i innych pracodawców, którzy nadal próbują strzec „tajnych informacji”. Jeśli w Twojej branży otrzymywane stawki wciąż owianą są tajemnicą, to uwierz, że kandydat doceni szczerość i klarowność Twojej oferty pracy.

Co zrobić, kiedy decyzja o ujawnieniu stawek wymaga wielu zgód, na które trzeba czekać… Ale nie zawsze można się ich doczekać!

Na dryg.pl rozumiemy, że podawanie stawek w ogłoszeniach to „duży” i często skomplikowany temat dla wielu firm. Jednak nic straconego! Możesz zacząć małymi krokami, np. podając tylko dolne widełki wynagrodzenia. Uzupełnij pole „od”, a pole „do” zostaw puste. Twoje oferta będzie wyglądać tak:

Różnicę między tym „małym krokiem”, a „nie podawać nic” odczujesz niedługo po publikacji ogłoszenia w postaci zainteresowanych kandydatów.

Czy to załatwia sprawę? To już zależy od Ciebie! Na pewno jest to dobry „punkt wyjścia” do rozmowy o zmianie polityki płacowej w Twojej firmie. Jak i cenna informacja dla kandydata, w jakim obszarze wynagrodzenia mieści się stanowisko, na które rekrutujesz.

Dlaczego obawy nie mają sensu?

Oczywiście, wciąż możesz mieć „swoje przeciw” przed podawaniem wynagrodzenia w ogłoszeniu. Być może masz ku temu jeszcze inne i bardziej złożone powody. Być może zakładasz, że podając w ofercie pracy proponowaną stawkę – zniechęcasz potencjalnych kandydatów i tym samym zmniejszasz swoje szanse na znalezienie pracownika.

Warto mieć na uwadze również to, że oprócz proponowanych zarobków możesz wskazać w ofercie inne, pozapłacowe, korzyści wynikające z zatrudnienia w Twojej firmie. Jak m.in. szkolenia, darmowe posiłki czy też stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę w firmie o ugruntowanej pozycji na rynku.

Jeśli jednak dla kandydata liczą się przede wszystkim zarobki, a stawka, którą możesz zaproponować nie spełni jego oczekiwań. To nie zmieni tego fakt, na jakim etapie rekrutacji się o nich dowie. Czy będzie to moment przeglądania ofert o pracę, czy może koniec pierwszej rozmowy rekrutacyjnej. Tak czy inaczej – jeśli są dla kandydata niewystarczające, to i tak nie podejmie zatrudnienia. Dlatego wzrost popularności podawania informacji o zarobkach w ofertach pracy wydaje się uzasadniona nie tylko z perspektywy korzyści dla kandydatów, ale i pracodawców.

Jeśli nasz artykuł dał Ci do myślenia, ale nie rozwiał wszystkich wątpliwości to zapraszamy do rozmowy z naszym doradcą. Patryk Komar ( tel. 662 296 189; e-mail: patryk.komar@dryg.pl) pomoże „rozgryźć ten orzech” i przygotować ofertę pracy z informacją o wynagrodzeniu na Twoich zasadach.

pobierz Zapisz artykuł jako PDF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

dryg kontakt